Svalové spúšťacie body

Svalové spúšťacie body (Trigger points).

Na kurze sa naučíte, ako pracovať s 30 najčastejšími spúšťacími bodmi.

Trigger points (Svalové spúšťacie body)

Svalové spúšťacie body (Trigger points).

Na kurze sa naučíte, ako pracovať s 30 najčastejšími spúšťacími bodmi.

Obsah kurzu

Na kurze sa dozviete základnú teóriu vzniku trigger pointov a s nimi súvisiace bolesti, ktoré se v ľudskom tele vyskytujú. Vysvetlíme Vám, ktoré faktory môžu prispievať ku vzniku tejto bolesti a ako ju možno ovplyvniť. Predovšetkým Vás naučíme, akými prostriedkami sa možno zbaviť tejto bolesti a to ako po teoretickej, tak i po praktickej stránke.

Svaly sa skládajú zo svalových snopcov, ktoré obvykle pracujú bezbolestne v súčinnosti. Pri súčasnom životnom štýle sa ale často stává, že sa niektoré snopce preťažia, dostanú sa do trvalej kontrakcie a spôsobujú bolesť. Mnoho ľudí túto bolesť pozná ako tupú zvierajúcu bolesť, ktorá sa najčastejšie objavuje v šijových alebo chrbtových svaloch. Ku vzniku tejto svalovej bolesti prispieva jednak držanie tela a pohybové zvyky, ale i napríklad skladba stravy, psychika, alebo spôsob dýchania. Na tomto kurze sa dozviete, ktoré faktory môžu prispievať ku vzniku svalovej bolesti, ako jej možno predchádzať a prípadne i liečiť.

Teória:

• Základná stavba svalu
  • Svalová bolesť, ako najčastejšia príčina bolesti v ordinácii lekára
  • Vznik svalového spúšťacieho bodu – trigger pointu
  • Prispievajúce faktory vzniku svalovej bolesti

Prax:

• Masáž ako terapia svalových bolestí – predvedenie najefektivnejších masážnych techník
  • Preťahovanie svalov ako terapia svalovej bolesti – praktické ukážky strečingu na desať najčastejšie stiahnutých svalov
  • Ďaľšie možnosti, ako si uľaviť od bolesti svalov
Organizačné informácie

Prerekvizita: na účasť na kurze sú potrebné základné manuálne zručnosti. Kurz nie je určený pre laikov (fyzioterapeuti a maséri sú vítaní). V kurze sa používajú latinské termíny.

Počet hodin: 8

Výstup: certifikát o absolvovaní

V cene: skripta

Platba v EUR - pre prihlášky zo Slovenska

Pokiaľ si prajete platiť v Eurách, prosíme o zaslanie 135 EUR na účet: SK92 0900 0000 0051 3896 6003.
Zároveň nám prosím uveďte do poznámky, že platíte v EUR, prípadne SK DIČ, upravíme Vám fakturu.

On-line databáza 50 MTrPs

Absolvovaním nášho prezenčného kurzu Spúšťacích bodov získate zvýhodnenú cenu na náš rozšírený online kurz MTrPs - TOP 50 svalov. Podrobný popis ZDE

Čo o nás hovoria absolventi

Přihláška na „Svalové spúšťacie body“

Dostupné termíny
18. 05. 2024 - Bratislava
19. 05. 2024 - Trenčín
27. 07. 2024 - Plzeň
28. 07. 2024 - České Budějovice
Ukázat seznam termínů
Údaje o účastníkovi
Celkom k úhrade
Všetky platobné údaje nájdete v e-maile po vyplnení prihlášky.

Kurz je pojat jako odborná diskuse nad tématy a praktické procvičování technik uvedených v jeho popisu, přičemž je vždy třeba mít na paměti, že procvičované techniky jsou jedním z možných přístupů k léčbě určitého problému – postup léčby konkrétního pacienta je na odborném úsudku kvalifikované osoby, která pacienta léčí. Odesláním přihlášky účastník zároveň bere na vědomí, že absolvování workshopu ani obdržený certifikát nenahrazují odbornou způsobilost vyžadovanou právními předpisy pro výkon zdravotnických ani jiných povolání a samy o sobě jej neopravňují k praktikování technik diskutovaných a procvičovaných na workshopu na třetích osobách ani na účastníku samotném.