Suchá ihla (dry needling)

Na seminári sa naučíte pracovať s 20 najčastejšími spúšťacími bodmi pomocou suchej ihly. Rozoberie sa terapia suchou ihlou v kontexte bolesti, mechanizmus účinku a základné rozdelenie terapie suchou ihlou, ako aj pravidlá a techniky aplikácie suchej ihly a riešenie vedľajších účinkov.

Seminár sa koná v Košiciach pod záštitou Slovenskej komory fyzioterapeutov, takže zaň získate kredity na Slovensku.

Popis workshopu

Aplikácia suchej ihly fyzioterapeutom u nás zatiaľ nie je zákonom ukotvená. Napriek tomu mnoho fyzioterapeutov túto metódu používa. Niektorí na profesionálnej úrovni, iní bohužiaľ už menej odborne. Rozhodne by však všetci, ktorí sa rozhodnú pre túto metódu, mali dodržiavať základné bezpečnostné pravidlá pre minimalizáciu zdravotného rizika tejto invazívnej metódy. V rámci bezpečnostných pravidiel kladieme dôraz na výber správneho druhu, dĺžky a priemeru ihly pre konkrétnu aplikáciu, používaní ochranných pomôcok a dezinfekcií, a taktiež na kontraindikáce, súvisiace s lokálnou anatómiou.

Na workshope sa dozviete základnú teóriu vzniku vôbec najčastejších bolestí, ktoré se v ľudskom tele vyskytujú - MTrPs. Vysvetlíme vám, ktoré faktory môžu prispievať ku vzniku tejto bolesti , a ako ich ovplyvniť. Predovšetkým vás naučíme, akými prostriedkami je možné sa zbaviť tejto bolesti a to ako po teoretickej, tak i praktickej stránke, so zameraním sa na suchú ihlu.

Svaly sa skladajú zo svalových snopcov, ktoré obvykle pracujú bezbolestne vo vzájomnej súčinnosti. Pri súčasnom životnom štýle sa ale často stáva, že sa niektoré snopce preťažia, dostanú sa do trvalej kontrakcie a spôsobujú bolesť. Veľa ľudí túto bolesť pozná ako tupú a zvieravú, ktorá sa môže objaviť po celom tele. Ku vzniku tejto svalovej bolesti prispieva jednak držanie tela a pohybové zvyky, ale aj napríklad skladba stravy, psychika, alebo spôsob dýchania. V tomto workshope sa dozviete, ktoré všetky faktory môžu prispievať ku vzniku svalovej bolesti, ako jej môžeme predchádzať a prípadne riešiť pomocou suchej ihly.

Prvý deň workshopu suchej ihly začíná teoretickým podkladom, v ktorom riešime zaradenie tejto techniky do možností terapeutickej starostlivosti o klienta s ohľadom na anamnézu, celkové vyšetrenie klienta a kontraindikácie aplikácie suchej ihly.

Na teóriu nadväzuje prax, v ktorej sa pokračuje až do konca druhého dňa. Skrz všeobecnú anatómiu, špecifickú palpáciu daného svalu a okolitých štruktur prechádzame celý postup aplikáice suchej ihly.

V praktickej časti sa demonštruje a skúša aplikácia suchej ihly na nami vybraných 2O najčastejších TrPs, ktoré sú podľa nás z praktického hľadiska najviac využiteľné.

Workshop je určený pre fyzioterapeutov a lekárov vrátane DiS. v odbore fyzioterapia.

Štruktúra kurzu v bodoch

Teória:

• Základná stavba svalov
  • Svalová bolesť, ako najčastejšia príčina bolesti v ordinácii lekára
  • Vznik svalového spúšťového bodu – trigger pointu
  • Prispievajúce faktory vzniku svalovej bolesti
  • Indikácie a kontraindikácie suchej ihly
  • Terapia suchou ihlou v kontexte bolesti
  • Mechanizmus účinku suchej ihly
  • Základné rozdelenie terapie suchou ihlou
  • Pravidlá a techniky aplikácie suchej ihly
  • Riešenie nežiadúcich účinkov

Prax:

• Suchá ihla ako terapia svalových bolestí - TOP 20 svalov v ľudskom tele
  • Zapojenie sonografie do praxe
Organizačné informácie

Počet hodin: 16
Výstup: certifikát o absolvovaní
V cene workshopu: skripta, materiál - ihly, rukavice, dezinfekcia, sterilné štvorce

Lektor:
Mgr. Jiří Vítek

2. lekárska fakulta Karlovej Univerzity

Harvard Medical School, Harvard University

Platba v EUR - pre prihlášky zo Slovenska

Pokiaľ si prajete platiť v Eurách, prosíme o zaslanie 375 EUR na účet: SK92 0900 0000 0051 3896 6003.
Zároveň nám prosím uveďte do poznámky, že platíte v EUR, prípadne SK DIČ, upravíme Vám fakturu.

Čo o nás hovoria absolventi

Přihláška na „Suchá ihla (dry needling)“

Dostupné termíny
08.–09. 06. 2024 - Košice
Ukázat seznam termínů
Údaje o účastníkovi
Celkom k úhrade
Všetky platobné údaje nájdete v e-maile po vyplnení prihlášky.

Workshop je pojat jako odborná diskuse nad tématy a praktické procvičování technik uvedených v jeho popisu, přičemž je vždy třeba mít na paměti, že procvičované techniky jsou jedním z možných přístupů k léčbě určitého problému – postup léčby konkrétního pacienta je na odborném úsudku kvalifikované osoby, která pacienta léčí. Odesláním přihlášky účastník zároveň bere na vědomí, že absolvování workshopu ani obdržený certifikát nenahrazují odbornou způsobilost vyžadovanou právními předpisy pro výkon zdravotnických ani jiných povolání a samy o sobě jej neopravňují k praktikování technik diskutovaných a procvičovaných na workshopu na třetích osobách ani na účastníku samotném.