Bolesti kolena (PFP) - diagnostika a rehabilitácia

Patelofemorálna bolesť (PFP), teda bolesť v oblasti prednej časti kolena (česky) je veľmi častou bolesťou, s ktorou sa stretávame ako u adolescentov, ako aj dospelých. PFP sa často hovorí aj "bežecké koleno", pretože sa s ňou veľmi často stretávame u bežcov. Bolesti kolena sa často zhoršujú práve pri behu, pri chôdzi po schodoch, ale aj pri dlhšom sedení.

V tomto kurze sme pre vás pripravili dáta z najnovších štúdií, zameriavajúcich sa práve na túto tému. Môžete sa tešiť na praktické rehabilitačné programy tak pre adolescentov, dospelých, ako aj špeciálne programy pre bežcov, ktoré vychádzajú z najnovších vedeckých poznatkov. Ukážeme si, ako daný problém diagnostikovať a ako vylúčiť ďalšie príčiny možnej bolesti kolena. V rámci praxe rozoberieme najčastejšie mýty a ukotvíme základné piliere kvalitnej rehabilitácie, ktoré doplníme o niekoľko ukážok práce s bolesťou a zaťažením kolena.

Okrem praktických cvičebných programov budeme diskutovať a demonštrovať aj možnosti pasívnych techník, ako je tejpovanie, flossovanie, ale aj využiteľnosť ortéz a ortopedických vložiek do topánok.

Celý workshop je natočený a doplnený teda aj o otázky účastníkov. Záznam je doplnený o zábery z ďalších 2 kamier a upravený v postprodukcii pre ešte lepšiu kvalitu.

Teoretická časť

• Úvod
  • Charakteristika
  • Rizikové faktory
  • Diagnostika a diferenciálna diagnostika
  • Diskusia o novších prístupoch k liečbe
  • Meranie výsledkov pomocou dotazníkov
  • Biomechanické zaťaženie kolena (PF kĺb)
  • Edukácia ako súčasť terapie
  • Možnosti liečby - pasívne, aktívne

Praktická časť

• Diagnostika a diferenciálna diagnostika
  • Ukážka pasívnej a aktívnej neinvazívnej liečby
  • Praktická ukážka programu pre dospievajúcich a dospelých
  • Manažment záťaže u bežcov
  • Cvičebný program pre bežcov
  • Dávkovanie terapie
  • Tejpovanie a manuálna terapia
  • Diskusia

Obsah

Pre udržanie klinickej praxe "up to date" je nevyhnutné sledovať nový výskum a stále sa zdokonaľovať. Na tomto workshope sa podelíme o údaje z najnovších štúdií. Tieto informácie najprv preberieme v teoretickej časti a potom ich okoreníme našimi praktickými skúsenosťami.

V praktickej časti si ukážeme, ako najlepšie diagnostikovať PFP a najmä ako ju odlíšiť od iných patológií. Ďalej ukážeme terapeutické možnosti, čím nadviažeme na výskum v teoretickej časti. Počas ukážok sa môžete tešiť na pasívne aj aktívne možnosti terapie, pre čo najkomplexnejší a zároveň najjednoduchší prístup k liečbe. Tešiť sa môžete na ukážky programov pre deti i dospelých a tiež na prácu s bežcami.

Záznam seminára

Celý workshop je natočený a doplnený o otázky účastníkov. Prístup ku všetkým videám a materiálom tak máte ihneď po jeho zakúpení.

Prednášajúci

Mgr. Jiří Vítek a Ing. Bc. Tomáš Nedoma

Platba v CZK - Česko

Ak chcete platiť v CZK, môžete si kurz zakúpiť na CZ verzii webovej stránky tu:

Organizačné informácie

Po zaplatení kurzu budete mať prístup do sekcie, kde je zaznamenaná teoretická aj praktická časť kurzu.

Ide o záznam online kurzu, takže video obsahuje aj otázky účastníkov. Záznam je obohatený o zábery z 2 ďalších kamier a upravený v postprodukcii pre ešte lepšiu kvalitu.

Dĺžka: 220 minút

Výstup: osvedčenie o absolvovaní

Obsahuje: skriptá (diapozitívy z prezentácie) + skúšobnú kartu

Akékoľvek šírenie alebo zdieľanie kurzu iným osobám je zakázané, podlieha pokute a bezpodmienečnému zablokovaniu účtu bez možnosti vrátenia peňazí. Svet fyzioterapie si vyhradzuje právo kontrolovať prihlasovacie IP adresy a ďalšie informácie, pozri podmienky.

Čo o nás hovoria absolventi

Přihláška na „Bolesti kolena (PFP) - diagnostika a rehabilitácia“

Cena kurzu
Prihlásenie